Het antwoord op al jouw vragen .

Wat staat er in een marketingplan?

Laatst gewijzigd op 16 mei 2023

Een goed marketingplan bevat in ieder geval de volgende onderdelen.

Doelstellingen

Geen marketingplan zonder doelstellingen. Bedenk vooraf goed wat je met de verschillende marketingacties wilt bereiken. Wil je jouw merk versterken? Gevonden worden? Meer leads genereren? Weet wat je wilt bereiken en stem daar je acties op af. Wij helpen jou met het stellen van concrete doelen. Zo kun je later de efficiëntie van je strategie meten en indien nodig, acties bijstellen.

Doelgroepbepaling

Het goed kennen van je doelgroep, vormt de basis van jouw marketingcampagne. Voor wie is jouw onderneming interessant? Wie wil jij bereiken? Waar bevinden die mensen zich? En wat willen zij horen? Wij helpen jou met in kaart brengen van je doelgroep. Daarna gaan we bekijken hoe we jouw ideale doelgroep het beste kunnen benaderen.

Merkbeleving

De tijd van puur zenden is voorbij. Het gaat allereerst om goed luisteren. Zorg dat jouw potentiële klanten zich verbonden voelen met je bedrijf. Vertel je verhaal en laat zien wat je voor hen kunt betekenen op een manier die aansluit. Wij denken mee en creëren samen die optimale merkbeleving.

Effectieve website

De website is tegelijk het visitekaartje en de online etalage van je onderneming. Het is de eerste en vaak belangrijkste bron van informatie over jouw diensten of producten en het is de afspiegeling van wat je als bedrijf of onderneming wilt uitstralen. Een website hoeft niet ingewikkeld te zijn. Of duur. En het hoeft ook niet heel lang te duren voordat je een goede website in de lucht hebt.

Social media

Niet meer weg te denken uit de hedendaagse marketing. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn; het zijn allemaal, meestal gratis te gebruiken kanalen om jouw potentiële klanten te bereiken. Maar hoe weet je nu waar jouw specifieke klanten zich bevinden? Welke kanalen gebruiken zij? Wanneer? Welk kanaal wordt veel gebruikt in jouw vakgebied? En wat vinden jouw klanten interessant? Welk kanaal sluit aan bij het type content of het nieuws dat jij te bieden hebt? Allemaal vragen die wij samen gaan beantwoorden zodat we voor jou tot een effectieve social media strategie kunnen komen.

Content

Goede content is enorm belangrijke voor je SEO, online groei en merkbeleving. Met goede content toon je jouw expertise, kun je laten zien dat jij je klanten begrijpt en weet wat zij nodig hebben. En ondertussen wordt door de juiste content, je website beter gevonden.

Ga naar boven