Contactopnemen

Onze specialisten staan voor je klaar.

Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 22:00

Valorous: “Het geheim: doen wat je goed kunt en voor de rest de juiste mensen kennen”

Annelore van der Lint

DELEN

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Valorous betekent heldhaftig in het Engels. Die naam had oprichter en eigenaar Max Zonneveld al bedacht voordat het bedrijf bestond. De slogan “de Helden van het Internet” verzon hij er later bij. En helden zijn ze, Max en zijn team. Max is pas 26 jaar maar al ruim een decennium lang succesvol in online verkopen en inmiddels eigenaar van drie sterke online merken. “Mijn geheim? Eigenlijk alleen het aloude cliché dat alles om relaties draait. Om de juiste connecties voor de juiste producten en de relatie met experts die zaken waar je zelf wat minder goed in bent, kunnen overnemen.”

Max is oprichter en eigenaar van Valorous het moederbedrijf van de sterke merken BuilDIY, een website voor bouwers en knutselaars, Zandlaken.nl en Brillie de superhandige clip voor je bril. Alle drie de producten die Max en zijn team zelf inkopen en verkopen via mooie en efficiënte webshops. Behalve de opslag en de verzending, wordt vanuit Heemskerk alles voor de drie merken in eigen beheer uitgevoerd. En met succes. Vooral de verkoop van knutsels via site BuilDIY met onder andere trein- en autominiatuurtjes, nam tijdens de lockdown een ongekend hoge vlucht.

De juiste connecties

De vraag wat Max beter doet dan andere webshops vindt hij moeilijk te beantwoorden. Allereerst is er de ruim tien jaar online ervaring. Op de HBO kreeg hij de basisbeginselen mee om zelf een website te bouwen en vanaf dat moment heeft hij met veel trial & error iedere nieuwe website verder geoptimaliseerd. Max had al vroeg een professionele, commercieel succesvolle Instagram-account met vele volgers en wist daarnaast zijn bereik steeds verder uit te breiden. Ervaring met verkopen deed hij oorspronkelijk op door interessante spullen in te kopen in China en deze weer te verkopen via eBay en Marktplaats. De verkoop ging geleidelijk over in een dropshopconstructie met Nederlandse leveranciers maar vond daarnaast ook steeds vaker direct plaats.

Naarmate het verkopen beter ging, besloot Max de kunst van het verkopen te combineren met het bouwen van websites. Hij creëerde merken om de succesvolle producten heen en ondersteunde deze met eigen innovatieve en efficiënte websites. Toen het tijd werd om de producten echt stevig in de markt te zetten, had hij daarvoor al een mooi netwerk van relevante relaties opgebouwd. “Ik denk dat daarin het grootste geheim zit. Soms zijn clichés nu eenmaal waar: het gaat om je relaties. Toen het tijd werd om producten zelf direct aan te bieden, had ik precies de goede connecties om de juiste fabriek te vinden. En toen ik Zandlaken wilde maken, had ik ook daar precies het juiste netwerk voor.”

Voor het nieuwere Brillie-merk werd de succesformule van Zandlaken.nl gekopieerd en verbeterd met de geleerde lessen. “Je moet niet bang zijn om fouten te maken. Het gaat altijd om trial & error. Niet alle investeringen blijken achteraf even handig en ik heb ook zeker geld “verspild”, maar de websites werden steeds mooier. Het is vooral belangrijk om te weten waar je zelf goed en minder goed in bent. En dat je voor datgene waar je minder goed in bent, mensen inschakelt die het beter kunnen.”

Professionalisering

Ook met de boekhouding werd een professionaliseringslag gemaakt. Toen de merken begonnen te groeien en de processen ingewikkelder werden, kwam Valorous via vrienden die met de administratie van hun bedrijf bij Entrpnr zaten, in contact met Entrpnr. En dat klikte. Max: “We hadden een BV opgericht, er was al een holding, we handelden met het buitenland en er kwamen meer merken met hun eigen geldstroom bij. De administratie werd daarmee veel serieuzer en complexer dan die van de oorspronkelijke eenmanszaak.” In het najaar van 2020 werd daarom de boekhouding van Valorous ondergebracht bij Entrpnr. Max: “De systemen werden gekoppeld, we werden ondersteund bij personeelszaken en de loonadministratie en bij het handelen met de UK in Brexit-tijd. Je kunt ook zelf gaan puzzelen en Googlen, maar het is veel efficiënter om een professional in de arm te nemen die het meteen goed doet. Ook is het fijn om te weten dat Entrpnr ons ook juridisch kan bijstaan, mocht dat ooit nodig zijn.”

Ideeën genoeg

Max: “Plannen voor de toekomst? Er kan altijd nog veel meer gebeuren: uitbreiden naar en in het buitenland, met Brillie de B2B kant op of aansluiting zoeken bij de zorg of de boekhandels. De koppelingen zijn er in ieder geval allemaal klaar voor. En misschien gaan we wel een van de merken verkopen. Dat is op zich zelf ook al een spannend avontuur. Wellicht komt er dan weer ruimte voor een nieuw merk.” Want ideeën heeft Max genoeg. “Als ik ieder idee had uitgewerkt, had ik wel vijftig merken in de markt staan.”

Meer berichten

CONTACT MET ENTRPNR? WIJ ZITTEN VOOR JE KLAAR: 085 0646 800

CONTACT MET ENTRPNR? Wij zitten voor je klaar!
Tel: 085 0646 800

Niet zomaar een boekhouder…

Entrpnr Group B.V ©

Correspondence

Entrpnr Offices

Boekhouding

Entrpnr richt de administratie compleet in en beheert deze voor je. Alles van a tot z geregeld.

Factoring

Liquiditeit is de belangrijkste voorwaarde voor de groei van jouw onderneming.

Marketing

Wil je jouw merk versterken? Gevonden worden? Meer leads genereren?

Legal

De juristen van Entrpnr Legal nemen al je juridische zorgen uit handen, leveren praktisch advies,

Asian markets

We kijken verder dan de Nederlandse markt. Entrpnr Asian Markets helpt je daarbij

Tarieven

Duidelijke maandtarieven voor onze dienstverlening

Onze specialisten staan voor je klaar op werkdagen van 09:00 tot 22:00

Offerte aanvragen

Stuur een chat

VideoCall inplannen

Stuur een Email

Gratis advies?
Neem nu contact op