Taco Bell: “Klaar voor verdere groei!”

Annelore van der Lint

DELEN

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

De meeste Nederlanders zullen de naam Taco Bell wel kennen. De op de Mexicaanse keuken gebaseerde fastfood keten is al jaren een begrip in de Verenigde Staten. Maar dat Taco Bell ook in Nederland stevig aan de weg timmert, weten waarschijnlijk minder mensen. Toch heeft de fastfood keten net alweer haar vijfde vestiging geopend. En de franchise keten is klaar voor meer. “Aan de backend is alles zo goed als volledig geautomatiseerd. Wij zijn klaar om verder te groeien!” Barto Hulleman, General Manager Taco Bell Nederland, legt uit hoe.

In de Verenigde Staten heeft Taco Bell meer dan 5.800 restaurants. In Nederland opende Taco Bell in 2017 de eerste vestiging. Inmiddels heeft de keten restaurants in Rotterdam, Breda, Tilburg, Amersfoort en Eindhoven. Net als de meeste andere restaurants richt Taco Bell zich in Corona-tijd volledig op afhalen en bezorgen, maar daar heeft de populariteit niet onder te lijden.

Barto: “In Nederland is er een zeer enthousiaste markt voor ons unieke concept. We zijn in Rotterdam pas twee maanden open maar er staat vanaf de eerste dag al een rij. We moeten de boel echt in goede banen leiden om te voorkomen dat het te druk wordt.”

“Category of One”

Ook in Nederland zijn er veel fastfoodketens, maar Taco Bell is het enige restaurant dat zich wereldwijd specialiseert in burritos en taco’s op hun eigen, onnavolgbare wijze. En dat slaat aan. Barto: “Taco Bell is een uniek concept, met een heel eigen cultuur en veel aandacht voor interactie met de klanten. Wij weten altijd net de juiste snaar te raken. Dat maakt Taco Bell echt een “Category of One”.

Ook op het gebied van technologie loopt Taco Bell altijd voorop. Afgelopen zomer hoorde Barto op BNR een radiocampagne van Entrpnr. Omdat de keten al wel met het boekhoudpakket Yuki werkte, maar niet tevreden was over de boekhouder, zocht Barto contact met Entrpnr. En dat bleek een perfecte match. Allereerst werd de oude boekhoud-puinhoop opgeruimd en gestandaardiseerd. Daarna begon het grote automatiseringsproces.

Backend volledig geautomatiseerd

Yuki werd gekoppeld aan het HR-systeem NMBRS en de pinbetalingen gelinkt met het global kassa-systeem dat nu ook automatisch in de boekhouding wordt geladen. Barto: “Alles is geautomatiseerd. De personeelsroosters zijn gekoppeld aan NMBRS en zelfs het thuisbestellen is nu via click & collect of onze delivery partners volledig geautomatiseerd. Je kunt thuis, online bestellen en betalen. De order gaat dan rechtstreeks naar de keuken en de klant kan zijn eten op het afgesproken tijdstip komen ophalen of laten bezorgen.”

Aan de backend is nu alles zo goed als volledig geautomatiseerd. Barto: “Onze overhead is lean & mean waardoor we nu supersnel kunnen opschalen. Wij zijn klaar om verder te groeien!”

Meer berichten

Vakantie!

Nu de eerste versoepelingen zijn doorgevoerd en het vaccineren op gang is gekomen, mogen we weer voorzichtig dromen van vakanties en reizen. Daarom besteden we in deze blog eens aandacht aan die geliefde vakantiedagen. Want hoe zit het eigenlijk? Wat zijn wettelijke en bovenwettelijke vakantiedagen? Onze HR-expert Kate Dinee Hoelas legt het uit.

Bekend van

CONTACT MET ENTRPNR? WIJ ZITTEN VOOR JE KLAAR: 088 374 9249

CONTACT MET ENTRPNR? Wij zitten voor je klaar!
Tel: 088 374 9249

Niet zomaar een boekhouder…

Entrpnr Group B.V ©

Entrpnr Offices

Correspondence