Bijna alle ondernemers en zzp’ers moeten omzetbelasting betalen. De meeste ondernemers doen dat vier keer per jaar. Voor de klanten van Entrpnr maken wij de aangifte in orde. Hieronder zie je wanneer je aangifte moet doen en kun je zien wat je nodig hebt voor een correcte btw-aangifte (of als je klant van ons bent, naar ons moet sturen).
Wanneer moet je aangifte doen?
- Over de periode 1 jan. t/m 31 maart – uiterste datum aangifte is 30 april.
- Over de periode 1 april t/m 30 juni – uiterste datum aangifte is 31 juli.
- Over de periode 1 juli t/m 30 sept. – uiterste datum aangifte is 31 oktober.
- Over de periode 1 oktober t/m 31 dec. – uiterste datum is 31 januari.
Wat heb je nodig voor de aangifte?
Verkoopfacturen
De btw van alle verkopen zoals aangeven op de verkoopfacturen moet worden afgedragen aan de Belastingdienst. Let op dat je de bij de aangifte kijkt naar de factuurdatum. Deze bepaalt het tijdvak (niet de betaaldatum).
Inkoopfacturen
Btw die je zelf hebt betaalt, kun je terugvragen aan de Belastingdienst. Ook bij de inkoopfacturen is de factuurdatum bepalend.
Kassabonnetjes
Heb je – behalve de goederen waarvoor je inkoopfacturen hebt – nog meer inkopen gedaan voor je onderneming? Lever dan hiervan de kassabonnen in.
Andere documenten
Kijk ook naar je zakelijk verzekering(en) en autokosten als je deze gebruikt voor btw-belaste omzet.
Hier lees je meer over je aangifte omzetbelasting. En voor advies op maat kun je altijd contact met ons opnemen.